سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پایگاه اطلاع رسانی امام حسین ع

 

http://marshal-modern.ir/Archive/5203.aspx

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

با سلام و آرزوی توفیق روز افزون برای همه شما دوستان قرآن دوست و طالب علوم و اعجاز قرآنی و عرض تسلیت به مناسبت شهادت خاتم الانبیا حضرت محمد مصطفی صلوات الله و سلامه علیه و غریب مدینه کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام و آرزوی برآورده شدن حاجات شما عزیزان اهل دل و با صفا و عاشق مناجات .

این آیاتی که من خدمت شما عزیزان هدیه میکنم فقط بهانه ایست برای نزدیکی شما به خدا و ارتباط هر چه بیشتر با خدا ، پس بدانید و آگاه باشید که در دعا و مناجات ابتداٌ نیاز به خلوص نیت و وصل بودن دل و زبان برای بیان هر کلامی با خدا است .پس دل و زبان را یکی کنیم و با خدا سخن بگوییم . من رو هم از دعای خیرتان محروم نکنید .

 

http://marshal-modern.ir/Archive/5204.aspx

 

 

 قَالَ عِیسَى ابْنُ مَرْیَمَ اللَّهُمَّ رَبَّنَا أَنزِلْ عَلَیْنَا مَآئِدَةً مِّنَ السَّمَاء تَکُونُ لَنَا عِیداً لِّأَوَّلِنَا وَآخِرِنَا وَآیَةً مِّنکَ وَارْزُقْنَا وَأَنتَ خَیْرُ الرَّازِقِینَ.

 

عیسی بن مریم گفت : خداوندا، پروردگارا! مائده ای از آسمان بر ما فرو فرست که برای نسل کنونی و آیندگان ما عید و نشانه ای از تو باشد و ما را روزی ده ، که تو بهترین روزی دهندگانی

 

معمولا دعاهای قرآن با اسم ((رب ّ)) آغاز می شود، ولی در این آیه با دو کلمه ی ((الّلهم ربّنا)) آمده است . شاید به خاطر اهمیّت این حادثه و پیامدهای آن باشد.

 

1-      توسّل به اولیای خداوند برای قضای حوائج ، جایز است . (قال الحواریّون یا عیسی .... قال عیسی ابن مریم اللّهم ....)
2- برای پیامبران ، مردم تاریخ و نسل ها مطرح اند. (لاوّلنا و آخرنا)
3- از نشانه های الهی ، باید برای همیشه درس گرفت . (و آیه منک )
4- عید وجشن مذهبی از نظر قرآن کار صحیحی است . (تکون لنا عیدا لاوّلنا و آخرنا) (میلاد اولیای خدا وبعثت پیامبر، کمتر از نزول مائده آسمانی نیست )
5- حضرت عیسی ، در دعا به جای مسأله ی خوردن ، به الهی بودن مائده توجّه می کند. (آیه منک )
6- تعبیرات موهن دیگران را به صورت اصلاح شده نقل کنیم . (سؤال آنان چنین بود که (هل یستطیع ربّک )? ولی در دعا حضرت عیسی (ع)قاطعانه و برای هدفی والاتر مائده خواست و آنچه را نشانه ی شک و وهن بود، حذف کرد).
7- در دعا، خدا را با ادب کامل و با صفت مناسب با خواسته ، صدا بزنیم . ابتدای آیه ((الّلهم ربّنا)) و آخر آیه ((خیر الرّازقین ))
8- به درخواست های مادی جهت معنوی دهیم . (حواریّون اوّلین هدف خود را خوردن و سپس اطمینان داشتن (نأکل منها و تطمئن ) بیان کردند، ولی حضرت عیسی ابتدا برجا گذاشتن نشانه سرور برای تاریخ (عیدا لاوّلنا و آخرنا) سپس نشانه قدرت خداوند (وآیه منک )و در مرحله سوّم مسئله رزق را مطرح فرمود(وارزقنا و انت خیر الرّازقین ) و بدین گونه به همه فهماند که مسائل معنوی و اجتماعی بر مسائل گروهی و اقتصادی مقدّم است .
9- به خدا توجّه کنیم و به سراغ دیگران نرویم . (و انت خیر الرّازقین )

 

 

و اما این یکی از دعا های قرآنی است که بیشتر برای رفع حوائج استفاده میشود ، توصیه من این هست که این آیه از سوره مائده (114)را  در قنوت نماز صبح بخوانید و از خداوند بخواهید که آن روز شما را عید قرار دهد .در بعضی از کتب معنی عید در این آیه روز بدون گناه نوشته شده در عین حال این آیه رو از قسمت اللهم ،ربنا حفظ کنید ،درک کنید بعد بخوانید به رحمت نا منتهی الهی گره از مشکلاتتون بخیریت باز میشود انشاء الله .

 

 

از شما عزیزان التماس دعا برای همه گرفتاران بالاخص میرض ها که فقط چشم امیدشون به دعای خیر هم نوعانشون هست رو دارم .